FANDOM

Moc to wszechobecna i mistyczna energia przenikająca cały wszechświat i dająca życie wszystkim organizmom.

HistoriaEdytuj

Moc istnieje od zawsze, bo bez niej nie ma życia, ani wszechświata. Na jednej z planet powstała (w nieznanych okolicznościach) Świątynia, a wewnątrz jej powstały dwa mistyczne przedmioty: Fontannę Siły (dającą nieograniczoną moc) i Sadzawkę Wiedzy (dającą nieograniczoną wiedzę).

Właściwości i charakterystykaEdytuj

  • Połączenie z organizmami - Moc poza tym że przenika wszystkich potrafi się też łączyć z organizmami, za pośrednictwem Midichlorianów, czyli organellami znajdującymi się w komórkach, w różnych ilościach i pozwalające organizmom żyć. Gdy w komórkach danego organizmu występuje bardzo duża ilość Midichlorianów, pojawia się wtedy tak zwana wrażliwość na Moc (Występuje od 2500 Midichlorianów na komórkę), taka osoba ma wyjątkowy kontakt z mocą i zyskuje pewne nadnaturalne umiejętności.
  • Strony Mocy - W teorii Jedi, Moc została podzielona na dwa aspekty: Jasną stronę mocy i Ciemną stronę mocy. Pojawiały się również inne aspekty Mocy nieuznawane w teorii Jedi, np. Tęczowa Moc, Szara Moc i aspekt Wędrowców umysłów.
  • Wyznawcy Mocy - W historii pojawiło się wielu wyznawców Mocy, którzy wykorzystywali ją według aspektów i tworzyli liczne zakony, plamienia, a nawet państwa między innymi:
    • Jedi
    • Mroczni Jedi
      • Sithowie
    • Wiedźmy z Dathomiry
      • Siostry Nocy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki